دستور STRETCH در اتوکد

STRETCH (فرمان)

کشش اشیاء که توسط یک پنجره انتخاب یا چند ضلعی عبور می کند.

 علامت

اشیاء که بخشی از آن توسط یک پنجره گذر محصور شده است ، کشیده شده اند. اشیاء کاملاً محصور در پنجره گذرگاه یا به صورت جداگانه انتخاب می شوند و به جای کشیده حرکت می کنند. برخی از انواع اشیاء مانند حلقه ها ، بیضی ها و بلوک ها قابل کشش نیستند.

با اجرای دستور پیام های زیر نمایش داده می شود.

اشیاء را انتخاب کنید

بخشی از شیء مورد نظر برای کشش را مشخص می کند. از گزینه cpolygon یا روش انتخاب شیء عبور استفاده کنید. وقتی انتخاب کامل شد ، Enter را فشار دهید.

STRETCH فقط محورها و نقاط انتهایی که در قسمت انتخاب گذرگاه قرار دارد حرکت می کند و قسمت های خارج را بدون تغییر می گذارد. STRETCH مواد جامد سه بعدی ، عرض پلیلاین ، مماس یا اطلاعات متناسب با منحنی را تغییر نمی دهد .

پایه پایه

نقطه پایه ای را که از آن جبران جبران کشش محاسبه می شود ، مشخص می کند. این نقطه پایه می تواند در خارج از منطقه کشیده شده باشد.

نکته دوم
نکته دوم را مشخص می کند که مسافت و جهت کشش را مشخص می کند. فاصله و جهت این نقطه از تعریف نقطه پایه تا چه حد و در چه جهتی بخش انتخاب شده از جسم کشیده خواهد شد.

از نقطه اول به عنوان جابجایی استفاده کنید
مشخص می کند که فاصله و جهت کشش بر اساس فاصله و جهت نقطه پایه ای که از ۰،۰،۰ مختصات در نقشه مشخص کرده اید ، خواهد بود.

جابه جایی

فاصله نسبی و جهت کشش را مشخص می کند.

  • برای تنظیم جابجایی بر اساس فاصله نسبی از مکان فعلی ، مسافت ها را با فرمت X ، Y ، Z وارد کنید . به عنوان مثال ، ۵،۴،۰ را وارد کنید تا انتخاب را به نقطه‌ای برسید که ۵ واحد در امتداد محور X و ۴ واحد در امتداد محور Y از نقطه اصلی باشد.
  • برای تنظیم جابجایی بر اساس فاصله و جهت از ۰/۰ ۰ مختصات در نقشه ، روی محلی در منطقه ترسیم کلیک کنید. به عنوان مثال ، بر روی یک نقطه در ۱،۲،۰ کلیک کنید تا انتخاب به یک نقطه برسید که ۱ واحد در امتداد محور X و ۲ واحد در امتداد محور Y از محل فعلی آن باشد.

STRETCH (Command)

Stretches objects crossed by a selection window or polygon.

Find

Objects that are partially enclosed by a crossing window are stretched. Objects that
are completely enclosed within the crossing window, or that are selected individually,
are moved rather than stretched. Some types of objects such as circles, ellipses,
and blocks, cannot be stretched.

The following prompts are displayed.

Select objects

Specifies the portion of the object that you want to stretch. Use the cpolygon option
or the crossing object selection method. Press Enter when the selection is complete.

STRETCH moves only the vertices and endpoints that lie inside the crossing selection,
leaving those outside unchanged. STRETCH does not modify 3D solids, polyline width,
tangent, or curve-fitting information.

Base Point

Specifies the base point from which the offset for the stretch is calculated. This
base point can be outside the area being stretched.

Second point
Specifies a second point that defines the distance and direction of the stretch. The
distance and direction of this point from the base point defines how far the and in
what direction the selected portions of the object will be stretched.

Use first point as displacement
Specifies that the stretch distance and direction will be based on the distance and
direction of the base point you specified from the 0,0,0 coordinates in the drawing.

Displacement

Specifies the relative distance and direction of the stretch.

  • To set a displacement based on the relative distance from the current location, enter
    distances in X,Y, Z format. For example, enter 5,4,0 to stretch the selection to a point that is 5 units
    along the X axis and 4 units along the Y axis from the original point.
  • To set the displacement based on the distance and direction from the 0,0,0 coordinates
    in the drawing, click a location in the drawing area. For example, click a point at
    ۱,۲,۰ to stretch the selection to a point that is 1 unit along the X axis and 2 units
    along the Y axis from its current location.

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

درباره نویسنده



بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.

تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴

ایمیل: s.doostdari@gmail.com

ترفند های اتوکد



دسته بندی مطالب​