دستور MESHEXTRUDE در اتوکد

MESHEXTRUDE (فرمان)

صورت مش را به فضای سه بعدی گسترش می دهد.

علامت

هنگامی که صورت مش را اکسترود می کنید ، یا آن را گسترش می دهید ، می توانید چندین گزینه را برای تعیین شکل اکستروژن مشخص کنید. همچنین می توانید تعیین کنید که آیا اکسترود کردن چندین صورت مش منجر به اکستروژن پیوسته یا جداگانه می شود.

با اجرای دستور پیام های زیر نمایش داده می شود.

صورت (ها) برای بیرون کشیدن

صورتهای مش را برای بیرون کشیدن مشخص می کند. برای انتخاب آنها روی یک یا چند چهره کلیک کنید.

  • ارتفاع اکستروژن
  • جهت
  • مسیر
  • زاویه تایپ
تنظیمات

(فقط قبل از شروع فرمان قبل از انتخاب صورت ها در دسترس است) سبک را برای اکسترود کردن چند چهره مش مجاور تنظیم می کند.

  • هنگام اکسترود کردن ، به صورت مش مجاور بپیوندید مشخص می کند که آیا صورت مش مجاور به صورت جداگانه یا به عنوان واحد اکسترود شده اند. (تفاوت بین این دو گزینه همیشه روی مشی که صاف نشده باشد ، آشکار است.)
    • آره. تمام چهره های مجاور را به عنوان یک واحد اکسترود می کند.
    • شماره. هر صورت مجاور را بطور جداگانه بیرون می اندازد.
ارتفاع اکستروژن

صورت مش مشبک در امتداد محور Z قرار دارد . برای بیرون کشیدن صورت در امتداد محور Z یک مقدار مثبت وارد کنید . برای بیرون کشیدن در امتداد محور Z یک مقدار منفی وارد کنید . چند چهره مش نیازی به موازی با همان صفحه ندارد.

جهت

طول و جهت اکستروژن را مشخص می کند. (جهت نمی تواند موازی با صفحه منحنی رفتگر ایجاد شده توسط اکستروژن باشد.)

  • نقطه شروع. اولین نکته را در بردار جهت مشخص می کند.
  • نقطه پایان جهت نکته دوم را در بردار جهت مشخص می کند.
مسیر

یک شیء مانند یک خط یا spline را مشخص می کند که مسیر و طول اکستروژن را تعیین می کند. نمای کلی مش در طول مسیر جاروب می شود. جهت گیری جدید صورت مش جارو ، عمود بر نقطه انتهایی مسیر است.

مسیر نباید در همان صفحه با مش مشبک قرار داشته باشد یا مناطقی از انحنای زیاد داشته باشد. برای اکستروژن هایی که نزدیک به مسیر منحنی هستند ، از مسیر استفاده کنید.

زاویه تایپ

زاویه ای از مخروط را برای اکستروژن تنظیم می کند.

زاویه های مثبت به سمت پایین از قسمت مش پایه خم می شوند. زاویه های منفی به سمت بیرون خم می شوند. زاویه پیش فرض ، ۰ ، صورت عمود بر صفحه مش را بیرون می کشد. اگر صورتهای مجاور تنظیم نشده باشند ، صورتهایی که برای اکستروژن انتخاب میشوند به همان مقدار ضرب می شوند. با این حال ، برای اکستروژن های پیوسته ، تار فقط روی قسمتی از اکستروژن که در مجاورت چهره اکسترود شده دیگر قرار ندارد ، اعمال می شود. مشخص کردن زاویه ضربان بزرگ یا ارتفاع اکستروژن طولانی می تواند باعث شود تا قبل از رسیدن به ارتفاع اکستروژن ، جسم یا قسمت هایی از جسم کم شود.

  • زاویه ضرب و شتم. زاویه ای بین ۹۰ تا ۹۰ درجه تنظیم می کند.
  • دو نکته را مشخص کنید. زاویه ضربان را فاصله بین دو نقطه مشخص قرار می دهد.

MESHEXTRUDE (Command)

Extends a mesh face into 3D space.

Find

When you extrude, or extend, a mesh face, you can specify several options to determine
the shape of the extrusion. You can also determine whether extruding multiple mesh
faces results in joined or separate extrusions.

The following prompts are displayed.

Mesh face(s) to extrude

Specifies the mesh faces to extrude. Click one or more faces to select them.

  • Height of extrusion
  • Direction
  • Path
  • Taper angle
Setting

(Available only when you start the command before selecting faces) Sets the style
for extruding multiple adjacent mesh faces.

  • Join adjacent mesh faces when extruding Specifies whether adjacent mesh faces are extruded singly or as a unit. (The difference
    between the two options is not always apparent on a mesh that has not been smoothed.)

    • Yes. Extrudes all adjacent faces as a unit.
    • No. Extrudes each adjacent face separately.
Height of extrusion

Extrudes mesh faces along the Z axis. Enter a positive value to extrude the face along the positive Z axis. Enter a negative value to extrude along the negative Z axis. Multiple mesh faces do not need to be parallel to the same plane.

Direction

Specifies the length and direction of the extrusion. (The direction cannot be parallel
to the plane of the sweep curve created by the extrusion.)

  • Start point of direction. Specifies the first point in the direction vector.
  • End point of direction. Specifies the second point in the direction vector.
Path

Specifies an object, such as a line or spline, that determines the path and length
of the extrusion. The outline of the mesh face is swept along the path. The new orientation
of the swept mesh face is perpendicular to the endpoint of the path.

The path should not lie on the same plane as the mesh face or have areas of high curvature.
For extrusions that adhere closely to the curved path, use a spline, not an arced
polyline, as the path.

Taper angle

Sets an angle of taper for an extrusion.

Positive angles taper inward from the base mesh face. Negative angles taper outward.
The default angle, 0, extrudes the face perpendicular to the plane of the mesh.

If the adjacent faces are not set to be joined, the faces that are selected for extrusion
are tapered to the same value. However, for joined extrusions, the taper is applied
only to the portion of the extrusion that is not adjacent to another extruded face.

Specifying a large taper angle or a long extrusion height can cause the object or
portions of the object to taper to a point before reaching the extrusion height.

  • Angle of taper. Sets an angle between -90 and +90 degrees.
  • Specify two points. Sets the taper angle to be the distance between two specified points.

مطالب سایت



درباره نویسنده



بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.

تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴

ایمیل: s.doostdari@gmail.com

ترفند های اتوکد



دسته بندی مطالب​



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید