دستور EDGESURF در اتوکد

EDGESURF (فرمان)

مشکی بین چهار لبه یا منحنی پیوسته ایجاد می کند.

علامت

چهار لبه مجاور را انتخاب کنید که مش را مشخص می کند. لبه ها می توانند خطوط ، قوس ها ، اسپلین ها یا پلین های باز باشند. لبه ها باید در نقاط انتهایی خود لمس کنند تا یک حلقه بسته منفرد تشکیل شود .

می توانید چهار لبه را به هر ترتیب انتخاب کنید. لبه اول (SURFTAB1) جهت M از مش تولید را تعیین می کند ، که از نقطه انتهایی نزدیک به نقطه انتخاب تا انتهای دیگر امتداد می یابد . دو لبه که لبه اول را لمس می کنند ، لبه های N (SURFTAB2) مش را تشکیل می دهند.

متغیر سیستم MESHTYPE مجموعه ای از نوع مش ایجاد می کند. اشیاء مش به طور پیش فرض ایجاد می شوند. متغیر را بر روی ۰ تنظیم کنید تا میراث چند سطحی یا مش چند ضلعی ایجاد شود.

با اجرای دستور پیام های زیر نمایش داده می شود.

شی ۱ برای لبه سطح

اولین لبه مورد استفاده را به عنوان مرز مشخص می کند.

شیء ۲ برای لبه سطح

لبه دوم را برای استفاده به عنوان مرز مشخص می کند.

جسم ۳ برای لبه سطح

لبه سوم را برای استفاده به عنوان مرز مشخص می کند.

جسم ۴ برای لبه سطح

لبه نهایی را برای استفاده به عنوان مرز مشخص می کند.

EDGESURF (Command)

Creates a mesh between four contiguous edges or curves.

Find

Select four adjoining edges that define the mesh. The edges can be lines, arcs, splines,
or open polylines. The edges must touch at their endpoints to form a single, closed
loop.

You can select the four edges in any order. The first edge (SURFTAB1) determines the
M direction of the generated mesh, which extends from the endpoint closest to the selection
point to the other end. The two edges that touch the first edge form the N edges (SURFTAB2) of the mesh.

The MESHTYPE system variable sets which type of mesh is created. Mesh objects are
created by default. Set the variable to 0 to create legacy polyface or polygon mesh.

The following prompts are displayed.

Object 1 for surface edge

Specifies the first edge to be used as a boundary.

Object 2 for surface edge

Specifies the second edge to be used as a boundary.

Object 3 for surface edge

Specifies the third edge to be used as a boundary.

Object 4 for surface edge

Specifies the final edge to be used as a boundary.

مطالب سایت



درباره نویسنده



بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.

تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴

ایمیل: s.doostdari@gmail.com

ترفند های اتوکد



دسته بندی مطالب​



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید