دستور DISTANTLIGHT در اتوکد

DISTANTLIGHT (فرمان)

نوری دور ایجاد می کند.

علامت
توجه: با شروع محصولات اتوکد ۲۰۱۶ ، تمام چراغ های استاندارد به عنوان چراغ های فوتومتری محاسبه می شوند . توصیه می شود تمام چراغ های استاندارد را در یک صحنه به چراغ های فوتومتری به روز کنید . با تنظیم متغیر سیستم LIGHTINGUNITS در ۱ یا ۲ ، نورپردازی فتومتر فعال می شود .

پیام های زیر نمایش داده می شود.

توجه: گزینه های این دستور بسته به تنظیمات LIGHTINGUNITS کمی متفاوت است.

جهت نور

جهت نور دور را با دو نقطه مشخص می کند ، یک نقطه برای شروع از آن و یک نکته دوم برای حرکت به سمت آن. گزینه Vector روشی را برای مشخص کردن مختصات نشان دهنده جهت بردار نور فراهم می کند. به عنوان مثال ، مقدار پیش فرض وکتور مختصات ۰.۰۰۰۰ ، -۰.۰۱۰۰،۱.۰۰۰۰ ، نور را تقریباً
در جهت Z مثبت محور نشان می دهد.

نام

نام نور را مشخص می کند. می توانید از حروف بزرگ ، بزرگ ، حروف ، اعداد ، فضا ها ، ابرها (-) و زیرین ها (_) در این نام استفاده کنید. حداکثر طول ۲۵۶ نویسه است.

شدت / ضریب شدت

شدت یا روشنایی نور را تنظیم می کند. دامنه ۰.۰۰ تا حداکثر مقدار پشتیبانی شده توسط سیستم شماست.

وضعیت

چراغ را روشن و خاموش می کند. اگر روشنایی در نقاشی فعال نشده باشد ، این تنظیم هیچ تاثیری ندارد.

فتومتر

فتومتری اندازه گیری شدت درخشان منابع نور مرئی است.

در نورسنجی ، شدت درخشان اندازه گیری از قدرت درک شده ساطع شده توسط یک منبع نور در جهت خاص است. شار درخشان قدرت درک شده برای هر واحد از زاویه جامد است. کل شار درخشان ، قدرت ادراک شده در همه جهات است.
درخشندگی یک واقعه شار درخشان در سطح ، در واحد سطح است.

توجه: گزینه Photometry فقط در دسترس است که متغیر سیستم LIGHTINGUNITS روی ۱ یا ۲ تنظیم شود.

شدت

مقدار شدت را در شمع ها ، قدرت درک شده در یک مقدار شار درخشان یا مقدار روشنایی برای کل حادثه شار درخشان روی یک سطح وارد کنید.

  • Candela (نماد: cd) واحد SI با شدت درخشان است (قدرت ادراک شده توسط یک منبع نوری در جهت خاص منتشر می شود). Cd / Sr
  • لوکس (نماد: lx) واحد SI از روشنایی است. Lm / m ^ 2
  • شمع پا (نماد: fc) واحد روشنایی آمریکاست. Lm / ft ^ 2

f را وارد کنید تا قدرت درک شده در یک مقدار شار درخشان مشخص شود.

اگر i را وارد کنید ، می توانید شدت نور را بر اساس مقدار روشنایی مشخص کنید.

مقدار روشنایی را می توان در شمع های لوکس یا پا مشخص کرد. d را وارد کنید تا مسافتی را برای استفاده برای محاسبه روشنایی مشخص کنید.

رنگ

رنگ نور را بر اساس نام رنگ یا دمای کلوین مشخص کنید. وارد شوید
؟ برای نمایش لیستی از اسامی رنگ.

برای نمایش لیست جزئی از نام های رنگی ، یا یک ستاره (*) یک رشته متن را وارد کنید تا تمام گزینه های ممکن نمایش داده شود.

اگر k را وارد کنید ، می توانید بر اساس یک مقدار دمای کلوین ، رنگ نور را مشخص کنید.

سایه

سایه های روشنایی را ایجاد می کند.

توجه: با شروع محصولات مبتنی بر اتوکد ۲۰۱۶ ، سایه ها بدون توجه به وضعیت فعلی یا مقادیر گزینه Shadow ، همیشه ارائه می شوند . این گزینه برای برنامه نویسی و سازگاری به عقب حفظ می شود .

خاموش

صفحه نمایش و محاسبه سایه های نور را خاموش می کند. خاموش کردن سایه ها باعث افزایش کارایی می شود.

تیز

سایه ها را با لبه های تیز نشان می دهد. برای افزایش کارایی از این گزینه استفاده کنید.

نگاشت نرم

سایه های واقع گرایانه را با لبه های نرم نمایش می دهد.

مقدار حافظه مورد نیاز برای محاسبه نقشه سایه را مشخص می کند.

نرمی برای استفاده برای محاسبه نقشه سایه را مشخص می کند.

رنگ / فیلتر رنگ

رنگ نور را کنترل می کند.

رنگ واقعی

یک رنگ واقعی را مشخص می کند. فرمت R ، G ، B (قرمز ، سبز ، آبی) را وارد کنید.

فهرست مطالب

رنگ ACI (شاخص رنگ اتوکد) را مشخص می کند.

HSL

رنگ HSL (رنگ ، اشباع ، درخشندگی) را مشخص می کند.

کتاب رنگی

رنگی را از یک کتاب رنگ مشخص می کند.

DISTANTLIGHT (Command)

Creates a distant light.

Find
NOTE:Starting with AutoCAD 2016-based products, all standard lights are calculated as photometric
lights. It is recommended to update all standard lights in a scene to photometric
lights. Photometric lighting is enabled by setting the LIGHTINGUNITS system variable
to 1 or 2.

The following prompts are displayed.

NOTE:The options for this command vary slightly depending on the LIGHTINGUNITS setting.

Light Direction

Specifies the direction of the distant light with two points, a point to start from
and a second point to go toward. The Vector option provides a method to specify the
coordinates that represent the vector direction of the light. For example, the default
value of the vector coordinates 0.0000,-0.0100,1.0000, points the light approximately
in the positive Z-axis direction.

Name

Specifies the name of the light. You can use uppercase and lowercase letters, numbers,
spaces, hyphens (-), and underscores (_) in the name. The maximum length is 256 characters.

Intensity/Intensity Factor

Sets the intensity or brightness of the light. The range is 0.00 to the maximum value
that is supported by your system.

Status

Turns the light on and off. If lighting is not enabled in the drawing, this setting
has no effect.

Photometry

Photometry is the measurement of the luminous intensities of visible light sources.

In photometry, luminous intensity is a measure of the perceived power emitted by a
light source in a particular direction. Luminous flux is the perceived power per unit
of solid angle. The total luminous flux is the perceived power emitted in all directions.
Luminance is the total luminous flux incident on a surface, per unit area.

NOTE:The Photometry option is available only when the LIGHTINGUNITS system variable is
set to 1 or 2.

Intensity

Enter an intensity value in candelas, the perceived power in a luminous flux value,
or illuminance value for the total luminous flux incident on a surface.

  • Candela (symbol: cd) is the SI unit of luminous intensity (perceived power emitted
    by a light source in a particular direction). Cd/Sr
  • Lux (symbol: lx) is the SI unit of illuminance. Lm/m^2
  • Foot-candle (symbol: fc) is the American unit of illuminance. Lm/ft^2

Enter f to specify the perceived power in a luminous flux value.

If you enter i, you can specify the intensity of the light based on an illuminance value.

The illuminance value can be specified in either lux or foot-candles. Enter d to specify a distance to use to calculate illuminance.

Color

Specify the color of the light based on a color name or a Kelvin temperature. Enter
? to display a list of color names.

Enter a text string using wild card characters to display a partial listing of color
names, or an asterick (*) to display all the possible choices.

If you enter k, you can specify the color of the light based on a Kelvin temperature value.

Shadow

Makes the light cast shadows.

NOTE:Starting with AutoCAD 2016-based products, shadows are always rendered no matter the
current status or values of the Shadow option. This option is maintained for scripting
and backwards compatibility.

Off

Turns off the display and calculation of shadows for the light. Turning shadows off
increases performance.

Sharp

Displays shadows with sharp edges. Use this option to increase performance.

Soft Mapped

Displays realistic shadows with soft edges.

Specifies the amount of memory that should be used to calculate the shadow map.

Specifies the softness to use to calculate the shadow map.

Color/Filter Color

Controls the color of the light.

True Color

Specifies a True Color. Enter in the format R,G,B (red, green, blue).

Index

Specifies an ACI (AutoCAD Color Index) color.

HSL

Specifies an HSL (hue, saturation, luminance) color.

Color Book

Specifies a color from a color book.

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

درباره نویسنده



بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.

تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴

ایمیل: s.doostdari@gmail.com

ترفند های اتوکد



دسته بندی مطالب​