عملی را به یک تعریف بلوک پویا اضافه می کند.
اقدامات تعریف می کنند که هندسه یک مرجع بلوک پویا چگونه تغییر می کند و هنگامی که خصوصیات سفارشی یک مرجع بلوک در یک نقشه دستکاری می شود یا تغییر می کند . شما اقدامات را با پارامترها مرتبط می کنید. دستور BACTIONTOOL در ویرایشگر بلاک یا بر روی روبان یا با ابزارهای عملی در زبانه اقدامات پالت Block Writing استفاده می شود.
با اجرای دستور پیام های زیر نمایش داده می شود.
بلوک ویرایشگر تب متن متن تنظیمات عملکرد پانل اقدامات کشویی آرایه
مشخص می کند که مجموعه انتخاب اشیاء وقتی عمل در
یک مرجع بلوک پویا انجام می شود ، آرایه می کنند . یک عمل آرایه می تواند با یک
پارامتر خطی ، قطبی یا XY همراه باشد.
یک پارامتر را برای ارتباط با عمل انتخاب کنید.
اشیایی را تعریف می کند که هنگام اصلاح در عمل گنجانده شوند.
هنگامی که یک پارامتر خطی یا قطبی انتخاب شد ،
هنگام تغییر عملکرد آرایه ، فاصله بین اشیاء انتخاب شده را مشخص می کنید. برای تعیین فاصله می توانید از
نشانگر ماوس استفاده کنید .
هنگامی که یک پارامتر XY انتخاب می شود ،
هنگام تغییر عملکرد آرایه ، فاصله بین اشیاء انتخاب شده را مشخص می کند . برای تعیین فاصله ، از نشانگر ماوس استفاده کنید.
برای مشخص کردن واحد واحد ، برای هر یک از دو نقطه ، دو مقدار از هم جدا شده توسط کاما را وارد کنید.
هنگامی که BACTIONBARMODE روی ۰ تنظیم شده است ، تعیین می کند که عملکرد در
Block Editor قرار دارد.
بلوک ویرایشگر تب متنی پنل اقدام پارامترهای کشویی عملکردها گرین کارت آمریکا
عملکرد جستجو کادر گفتگوی جدول ویژگی های جستجو را نشان می دهد که در آن می توانید
یک جدول جستجو برای مرجع بلوک ایجاد کنید.
بلوک ویرایشگر تب متنی پنل اقدام پارامترهای کشویی عملکردها فلیپ
وقتی
عمل در مرجع بلوک انجام می شود ، مجموعه ای از اشیاء در اطراف خط بازتابی از پارامتر تلنگر می چرخند. یک عملکرد تلنگر فقط می تواند
با یک پارامتر تلنگر همراه باشد.
اشیاء مشخص شده در مورد خط بازتاب پارامتر flip را تعیین می کند.
بلوک ویرایشگر تب متن متن تنظیمات عملکرد پانل عملکرد کشویی حرکت کردن
مشخص می کند که مجموعه انتخاب اشیاء هنگام انجام عمل در
یک مرجع بلوک پویا حرکت می کند . یک عمل حرکت می تواند با یک
پارامتر نقطه ، خطی ، قطبی یا XY همراه باشد.
هنگامی که یک پارامتر خطی یا قطبی انتخاب شده است ، تعیین می کند که از
نقطه شروع یا پایان پارامتر برای تعیین نقطه پایه عمل استفاده می شود.
هنگامی که یک پارامتر XY انتخاب شد ، تعیین کنید که کدام گوشه از این پارامتر
با عمل در ارتباط باشد. اشیاء انتخاب شده برای عمل
به این نقطه منتقل می شوند.
وقتی BACTIONBARMODE روی ۰ تنظیم شده و عمل شروع می شود ،
مقدار پارامتر مرتبط را با فاصله مشخص تغییر می دهید.
وقتی BACTIONBARMODE روی ۰ تنظیم شده و عمل شروع می شود ،
زاویه پارامتر انتخاب شده را با مقدار مشخص شده افزایش یا کاهش می دهد.
هنگامی که یک پارامتر XY انتخاب می شود ، مشخص می کند که فاصله اعمال شده در عمل
، فاصله X پارامتر ، فاصله Y یا فاصله XY از نقطه پایه پارامتر است یا خیر .
بلوک ویرایشگر تب متنی پنل اقدام پارامترهای کشویی عملکردها چرخش
مشخص می کند که مجموعه انتخاب اشیاء هنگامی که اقدام در
یک مرجع بلوک پویا انجام می شود ، می چرخد . یک عمل چرخش فقط می تواند با یک
پارامتر چرخش همراه باشد.
مشخص می کند که آیا نقطه پایه عمل وابسته یا مستقل از
نقطه پایه پارامتر مرتبط است یا خیر .
مقیاس ها یا اشیاء انتخاب شده را نسبت به نقطه پایه پارامتر مرتبط حرکت می دهد.
مقیاس ها یا اشیاء انتخاب شده را نسبت به یک نقطه پایه حرکت می دهد که به طور جداگانه از
پارامتر مربوط تعریف می شود.
بلوک ویرایشگر تب متن متن ویرایشگر اقدامات پانل اقدامات مقیاس کشویی
مشخص می کند که مجموعه انتخاب مقیاس اشیاء نسبت به نقطه پایه تعریف شده
وقتی عمل در یک مرجع بلوک پویا انجام می شود. یک عمل مقیاس فقط می
تواند با یک پارامتر خطی ، قطبی یا XY همراه باشد.
هنگامی که یک پارامتر XY انتخاب شده است ، ویژگی سفارشی Scale Type را تنظیم می کند.
بلوک ویرایشگر محتوا زبانه متن تنظیمات عملکرد پانل اقدامات کشویی کشش
مشخص می کند که مجموعه انتخاب اشیاء وقتی عمل
در یک مرجع بلوک پویا انجام می شود ، کشش یا حرکت می کنند . یک عمل کششی می تواند با یک
پارامتر نقطه ، خطی ، قطبی یا XY همراه باشد.
هنگامی که یک پارامتر خطی یا قطبی انتخاب شده است ، تعیین می کند که از
نقطه شروع یا پایان پارامتر برای تعیین نقطه پایه عمل استفاده می شود.
هنگامی که یک پارامتر XY انتخاب شد ، تعیین کنید که کدام گوشه از این پارامتر
با عمل در ارتباط باشد. اشیاء انتخاب شده برای عمل
با این نقطه کشیده می شوند.
جعبه ای را ایجاد می کند که هنگام تغییر ، منطقه مرزی را برای عملکرد نشان می دهد.
چند ضلعی ایجاد می کنید که هنگام تغییر ، منطقه مرزی را برای عمل نشان می دهد.
هنگامی که BACTIONBARMODE روی ۰ تنظیم شده است ، تعیین می کند که عملکرد در
Block Editor قرار دارد.
بلوک ویرایشگر تب متن متن تنظیمات عملکرد صفحه کشویی کشویی قطبی
مشخص می کند که مجموعه انتخاب اشیاء هنگام انجام عمل
در یک مرجع بلوک پویا ، کشیده یا حرکت می کند . یک عمل کششی قطبی فقط می تواند
با یک پارامتر قطبی همراه باشد.
تعیین می کند که از نقطه شروع یا پایان پارامتر برای تعیین
نقطه پایه عمل استفاده می شود یا خیر .
تعیین می کند که از نقطه شروع یا پایان پارامتر برای تعیین
نقطه پایه عمل استفاده می شود یا خیر .
چند ضلعی ایجاد می کنید که هنگام تغییر ، منطقه مرزی را برای عمل نشان می دهد.
اشیاء را در انتخاب تعیین می کند که می چرخند و کشش ندارند.
هنگامی که BACTIONBARMODE روی ۰ تنظیم شده است ، تعیین می کند که عملکرد در
Block Editor قرار دارد.
Adds an action to a dynamic block definition.
Actions define how the geometry of a dynamic block reference moves or changes when
the custom properties of a block reference are manipulated in a drawing. You associate
actions with parameters. The BACTIONTOOL command is used in the Block Editor either
on the ribbon or by action tools on the Actions tab of the Block Authoring palettes.
The following prompts are displayed.
Block Editor contextual tab Action Parameters panel Actions drop-down Array
Specifies that the selection set of objects arrays when the action is triggered in
a dynamic block reference. An array action can be associated with a linear, polar,
or XY parameter.
Select a parameter to associate with the action.
Defines the objects that will be included in the action when modified.
When a linear or polar parameter is selected, specifies the distance between the selected
objects when the array action is modified. To specify the distance, you can use the
mouse pointer.
When an XY parameter is selected, specifies the distance between the selected objects
when the array action is modified. To specify the distance, use the mouse pointer.
To specify unit cell, enter two values separated by a comma for each of the two points.
When BACTIONBARMODE is set to 0, determines where the action is placed within the
Block Editor.
Block Editor contextual tab Action Parameters panel Actions drop-down Lookup
The lookup action displays the Property Lookup Table dialog box where you can create
a lookup table for the block reference.
Block Editor contextual tab Action Parameters panel Actions drop-down Flip
A set of objects is flipped around the reflection line of the flip parameter when
the action is triggered in the block reference. A flip action can only be associated
with a flip parameter.
Determines the objects that will be mirrored about the flip parameter reflection line.
Block Editor contextual tab Action Parameters panel Actions drop-down Move
Specifies that the selection set of objects moves when the action is triggered in
a dynamic block reference. A move action can be associated with a point, linear, polar,
or XY parameter.
When a linear or polar parameter is selected, determines whether the start or end
point of the parameter is used to determine the base point of the action.
When an XY parameter is selected, determines which corner of the parameter will be
associated with the action. The objects selected for the action will be moved relative
to this point.
When BACTIONBARMODE is set to 0 and the action is triggered, changes the associated
parameter value by the specified distance.
When BACTIONBARMODE is set to 0 and the action is triggered, increases or decreases
the angle of the selected parameter by the specified value.
When an XY parameter is selected, specifies whether the distance applied to the action
is the parameter’s X distance, Y distance, or XY distance from the parameter’s base point.
Block Editor contextual tab Action Parameters panel Actions drop-down Rotate
Specifies that the selection set of objects rotates when the action is triggered in
a dynamic block reference. A rotate action can only be associated with a rotation
parameter.
Specifies whether the base point for the action is dependent or independent of the
associated parameter’s base point.
Scales or moves selected objects relative to the base point of the associated parameter.
Scales or moves selected objects relative to a base point defined separately from
that of the associated parameter.
Block Editor contextual tab Action Parameters panel Actions drop-down Scale
Specifies that the selection set of objects scales relative to the defined base point
when the action is triggered in a dynamic block reference. A scale action can only
be associated with a linear, polar, or XY parameter.
When an XY parameter is selected, sets the Scale Type custom property.
Block Editor contextual tab Action Parameters panel Actions drop-down Stretch
Specifies that the selection set of objects will stretch or move when the action is
triggered in a dynamic block reference. A stretch action can be associated with a
point, linear, polar, or XY parameter.
When a linear or polar parameter is selected, determines whether the start or end
point of the parameter is used to determine the base point of the action.
When an XY parameter is selected, determines which corner of the parameter will be
associated with the action. The objects selected for the action will be stretched
relative to this point.
Creates a box that represents the boundary area for the action when modified.
Creates a polygon that represents the boundary area for the action when modified.
When BACTIONBARMODE is set to 0, determines where the action is placed within the
Block Editor.
Block Editor contextual tab Action Parameters panel Actions drop-down Polar Stretch
Specifies that the selection set of objects stretches or moves when the action is
triggered in a dynamic block reference. A polar stretch action can only be associated
with a polar parameter.
Determines whether the start or end point of the parameter is used to determine the
base point of the action.
Determines whether the start or end point of the parameter is used to determine the
base point of the action.
Creates a polygon that represents the boundary area for the action when modified.
Determines the objects in the selection that will rotate and not stretch.
When BACTIONBARMODE is set to 0, determines where the action is placed within the
Block Editor.
بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.
تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴
ایمیل: s.doostdari@gmail.com