این دستور در اتوکد یکی از زیر دستورات AR (آرایه) محسوب می شود. با استفاده از آن می توان یک شیئ را به صورت آرایه های دایره ای کپی کرد. به عبارت دیگر کپی های شیء را به طور مساوی در یک الگوی دایره ای در اطراف نقطه مرکزی یا محور چرخش توزیع می کند.
این دستور معادل گزینه Polar در ARRAY است.
پیام های زیر نمایش داده می شود.
اشیاء را برای استفاده در آرایه انتخاب کنید.
نقطه ای را برای توزیع اقلام آرایه مشخص می کند. محور چرخش است Z محور UCS جاری است.
یک نقطه پایه برای آرایه مشخص می کند.
یک نقطه پایه برای قرار دادن اشیاء در آرایه مشخص می کند.
برای آرایه های انجمنی ، یک محدودیت (یا نکته اصلی ) معتبر در مورد اشیاء منبع را مشخص کنید تا از آن به عنوان نقطه پایه استفاده شود. اگر اشیاء منبع آرایه حاصل را ویرایش کنید ، نقطه پایه آرایه همزمان با نقطه کلیدی اشیاء منبع می باشد.
یک محور چرخش سفارشی مشخص شده توسط دو نقطه مشخص را مشخص می کند.
تعیین می کند که آیا اشیاء آرایه شده ارتباطی یا مستقل هستند یا خیر.
تعداد موارد موجود در آرایه را با استفاده از یک مقدار یا عبارت مشخص می کند.
زاویه بین موارد را با استفاده از یک مقدار یا عبارت مشخص می کند.
با استفاده از یک مقدار یا عبارت ، زاویه بین اولین و آخرین مورد را در آرایه مشخص می کند.
تعداد ردیف های موجود در آرایه ، فاصله بین آنها و ارتفاع افزایشی بین ردیف را مشخص می کند.
تعداد ردیف ها را تنظیم می کند.
مقدار را براساس فرمول ریاضی یا معادله بدست می آورد.
تعداد و فاصله سطوح (برای آرایه های سه بعدی) را مشخص می کند.
مقدار را با استفاده از فرمول ریاضی یا معادله به دست می آورد.
فاصله کل بین سطح اول و آخر را مشخص می کند.
کنترل می کند که آیا آیتم ها به عنوان آرایه چرخانده شده اند.
از دستور خارج می شود.
Evenly distributes object copies in a circular pattern around a center point or axis
of rotation.
The following prompts are displayed.
Select the objects to use in the array.
Specifies the point around which to distribute the array items. The axis of rotation
is the Z axis of the current UCS.
Specifies a base point for the array.
Specifies a base point for positioning the objects in the array.
For associative arrays, specifies a valid constraint (or key point) on the source objects to use as the base point. If you edit the source objects of
the resulting array, the base point of the array remains coincident with the key point
of the source objects.
Specifies a custom axis of rotation defined by two specified points.
Specifies whether the arrayed objects are associative or independent.
Specifies the number of items in the array using a value or expression.
Specifies the angle between items using a value or expression.
Specifies the angle between the first and last item in the array using a value or
expression.
Specifies the number of rows in the array, the distance between them, and the incremental
elevation between row.
Sets the number of rows.
Derives the value based on a mathematical formula or equation.
Specifies the number and spacing of levels (for 3D arrays).
Derives a value using a mathematical formula or equation.
Specifies the total distance between the first and last levels.
Controls whether items are rotated as they are arrayed.
Exits the command.
بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.
تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴
ایمیل: s.doostdari@gmail.com